Skocz do zawartości

CSWarszawa.PL - Serwery CS , CSSerwery , CS , 1,6 , CS GO uses cookies. Read the Privacy Policy for more info. To remove this message, please click the button to the right:    I accept the use of cookies
I accept the use of cookies
Zdjęcie

spójrz na starego cs 1.6 z nowej, lepszej strony!


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1
Mati^^

Mati^^

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 754 postów
PORADNIK MATIEGO:

Jako, że mnóstwo osób zawaliło mi skrzynkę wiadomościami dot. ustawień cs-a, myszki grafiki itp postanowiłem pomóc oficjalnie malutkim poradnikiem.
Dużo osób na siłę chce zmieniać sprzęt i wydawać kasę na drogie podzespoły a kiedy spytani o parametry kompa wymieniają mi całkiem porządne maszyny opuszczam głowę i wzdycham ciężko. Otóż:
Jeśli komp służy CI głównie do csa, muzyki czy prostym śmiganiu po necie, przy równoczesnym dobrym oprogramowaniu NIE POTRZEBUJESZ ZMIENIAĆ KOMPA, wystarczy dobra konfiguracja. Ja gram na 6letnim lapku, do tego oczywiście dobre słuchawki i mysz odpowiednio skonfigurowany dźwięk i nic więcej nie potrzebujesz, bo cs 1.6 nie ma żadnych wymagań.
Ci co mają dobre maszyny nie potrzebują dużej konfiguracji, ale poniższe zmieny mogą Wam duż pomóc i usprawnić płynność gry.

Do rzeczy:

I. ustawienia kompa:

1. Jeśli masz win7 polecam:
- uruchamiaj hl.exe i steam.exe jako administrator, ustaw zgodność z systemem xp sp3 (środowisko tego niewspieranego już windowsa jest najbardziej przyjazne dla Twojego csa), dorzuć biblioteki atioglxx.dll i ustaw parametry startowe:
- nosound -window -dxlevel 70 +mat_forcehardwaresync 0
- dla większej płynności w opcjach aero ustaw klasyczny windows i ustaw w efektach wizualnych dopasowanie do uzyskania jak najlepszej wydajności (uruchom-> sysdm.cpl ->otwórz -> zaawansowane ->wydajność ->ustawienia ->efekty wizualne)
Zmieni to trochę Twój windows ale to nic nie szkodzi:)

2. Dodatkowo jeśli coś się tnie czy w menadżerze urządzeń->procesy hl.exe czy steam.exe zajmują dużo pracy Twojemu procesorowi przejdź na steamie w tryb offline i ustaw dla hl.exe priorytet czasu rzeczywistego -> wyłącznie jeśli w danym momencie zajmujesz się tylko grą!
-wyczyść rejestry i usuń śmieci z kompa (polecam CCleaner) , wył antywirusy czy zaporę systemu windows,automatyczne aktualizacje systemu oraz inne zbyteczne programy spowalniające grę (prog do torrentów, przeglądarki int. itp tak by w procesach był uruchomione wyłącznie programy systemowe lub te które nieznacznie obciążają kompa)

3. Stary silnik hl nie zostal napisany pod obsluge kilku rdzeni, dlatego możesz mieć przycinki csa, sporadyczne lub częste lagi i na nic Twój komp-kosiara, dlatego powinieneś grać w cs 1.6 na jedym rdzeniu:
Menedzer zadan -> hl.exe -> koligacje-> zaznaczasz tylko 1 rdzen
lub możesz zgłębić ten problem z Core Optimizer (opracowany zaróno przez Intel jak i AMD, ale to za dużo srania:P)

4.Jeśli nie zaakceptowałeś najnowszej aktualizacji steam:
- steam->biblioteka->gry , cs 1.6->właściwości ->aktualizacje i nie aktualizuj automatycznie
Jeśli pobrałeś najnowsza aktualizację nie masz takiej możliwości bo nie ma opcji "nie aktualizuj", niestety steam się wycwanił, ale możesz:
zaznacz "aktualizacja tylko po zaladowaniu steam" oraz wejdz w opcje steam ->ustawienia -> pobieranie -> i zaznacz "ogranicz automatyczne aktualizacje -> i ustaw no od 3:00 do 3:00 ;)

5. Zaktualizuj sterowniki! poszukaj na chomikuj np drivergenius czy inny program któy znajdzie CI stare sterowniki, sciagnie i przeinstaluje, najwazniejsza jest grafa + dźwięk;)

6. parametry startowe cs 1.6 -> dużo ludzi daje niepotrzebne komendy a zapomina o ważnych, ja mam:
-noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd -freq 60 -nofbo -nomsaa
odświeżanie każdy ma inne, zależne od rozdzielczości oraz jakości monitora:
1280x1024 - 85 hz 1280x1024 - 60 hz
1024x768 - 100 hz 1024x768 - 85 hz
800x600 - 120 hz 800x600 - 100 hz
640x480 - 140 hz 640x480 - 120 hz
(jeśli nadal nie rozumiesz, to ustaw nawyższą wartość odświeżania którą obsługuje Twój monitor)

II. problem fps

Chciałbym przybliżyć istotny problem czyli liczby fps w grze.

1. ile fps?
Ludzkie oko dostrzega ok 25-30 fps, w cs 1.6 obraz jest w miarę płyny przy stałej liczbie 40-60 fps, ale niestety to i tak mało, gdyż na silniku na którym bazuje cs 1.6 nawet przy 60 fps w czasie gdy np. walimy pestki a co dopiero fullauto w automatycznych broniach takich jak np. kulowe M4 czy AK47 (famas, gail itd) celownik wolniej się zmniejsza -> większy rozrzut ->drastycznie mniejsza celność-> giniesz;)
W drugą stronę też nie jest kolorowo: wartości powyżej 100 fps spowalniają postać (chodzisz wolniej) dlatego nie ustawiajcie komendy fps_max 1000 czy 2500 jak niektórzy, co wysyłali mi configi, wystarczy fps_max 100/101 co da mu relatywnie stałą i najbardziej optymalną liczbę fps czyli 80-100 !!!.

2. grafa

Dla niezorientowanych ustawiamy WYŁĄCZNIE tryp OpenGl i zapominamy o innych trybach typu direct3d czy co gorsza software, gdyż OGl jest to najlepszy tryb dla gier na silniku HL1 dający największą liczbę FPS przy zachowaniu relatywnie dobrej grafiki.
Dodatkowo polecam grę na rozdzielczości 640x480 oraz w opcjach skalowania ustawić 4:3, nie żadne panoramy typu 16:9 i 16:10 (jak pojawią CI się czarne pasy po lewej i prawej to tak ma właśnie być! To bardzo ważne! ciężko będzie CI się na początku przyzwyczaić, ale do najlepsze ustawienia obrazu dla cs 1.6 i sam się przekonasz że bańki 100x lepiej wchodzą! Nie zrażaj się na początku obrazem, przekonałem do tego mnóstwo osób;)

3. problem synchronizacji pionowej (VSync) wyłączyć? zostawić włączoną?

VSync wyłączona powoduje, że gra może generować obrazy szybciej, niż monitor odś‌wieża swój obraz. Jest to bez sensu gdyż sztucznie nadajemy te 100fps wył synchr pionową i teoretycznie nic nie zmieniamy gdyż mając odświeżanie np 70hz to monitor wyświetla wyłącznie 70 fps a nie tak jak pokazuje gra że 100 fps.
Niemniej jednak jeśli wył synchroniacji pionowej nie tylko podniesie fps, ale gra zrobi się płynniejsza (tak jak u mnie) to wyłączcie ją:

wchodzimy w ustawienia karty, szukamy opcje 3D -> szukamy hl.exe (nie robimy tego w ustawieniach globalnych!) i:
-wył synchr pionową
-filtrowanie tekstur -> wys wydajność

3. ustawienia myszy: akceleracja, czułość/dpi itp z poziomu windowsa i gry/cfg

ustawienia myszy w windowsie:
-odznaczamy oczywiście "ziększ precyzję wskaźnika" i zostawiamy puste
Dalej:
Tutaj pojawia się problem u osób które myślą, że pierdyliard dpi myszy spowodują że będą wymiatać i strzelać same bańki! Głupota!
Nie ustawiajcie 8000dpi myszy, gdyż przy suwaku na środku (z poziomu windowsa -> opcje myszy ->wskaźnika ) możecie nawet ustawić w configu sens myszy 0.1 to i tak nie ogarniecie celownika który będzie skakał nienaturalnie!
Tutaj nie próbujcie przestawiać suwaka na 1 kreskę (w opcjach wskaźnika) gdyż uruchomicie sztuczny mnożnik! musi być 1 piksel na 1CPI myszy!
Należy ustawić dpi max 2000-2500, suwak na srodek i sensitivity myszy sami dostosowujemy pod siebie! Proponuję zacząć od małych wartości (mimo że będziemy musieli przesuwać 2x myszkę, żeby się obrócić -> to nic, nauczysz się celności! z czasem Twoj nadgarstek i i celność się wyrobi i wtedy możesz zwiększyć czułość.

akceleracja:
-ściągamy mousefixa i dodajemy do rejestru (możemy go dowolnie usunąć jeśli zajdzie potrzeba lub powyżej wszystko dobrze ustawiłeś)
- parametry startowe o których pisałem powyżej:
-noforcemaccel -noforcemparms -noforcemspd
restert steam i śmiga!

raportowanie USB!!!
sprawa jest bardzo ważna i pisząc najprościej:
najlepiej ustawić 500Hz w opcjach myszy (zainstalowany sterownik pod daną mysz) lub nie mając żadnych sterowników zrobić to z pomocą programów (w google znajdziecie):
do sprawdzenia swojego obecnego rate:
usb rate check.exe -> odpalamy i machamy kursorem -> w okienku pokażą się wartości Hz i średnia wartość
hidusbf.exe -> driver->setup.exe ->zaznaczyć koniecznie mouses only (żeby nie spalić np drukarki:P), filter on device, wybieramy 500Hz i instal service -> restert kompa i mamy 500Hz :)

dlaczego 500Hz?
Najlepiej jest mieć 500Hz dla 100fps gdyż przy wartościach 125Hz czy 250Hz nie ma synchronizacji i powstaną opóźnienia:
np.
USB raportuje co 8ms, gra daje klatkę co 10ms czyli w co czwartej klatkę będzie dokładne położenie kursora, czyli:

mysz przy 500Hz i 100fps:
Hz 0 2 4 6 8 10 12 14
FPS 0 10 20 30 40

Mysz przy 125Hz i 100fps:
Hz 0 8 16 24 32 40
FPS 0 10 20 30 40

widać, że w 4 klatce mamy 6ms opóźnienia i żeby to przełożyć na grę:
Daria rate 125Hz
Mati rate 500Hz
Załóżmy standardowa sytuacja na mapie dd2, Daria w tt, patrzy przez lukę w bramie z awp na ct którzy przebiegają na b.
Jednak również i Mati, będący w ct zainwestował w awp ,stanął w bramie minimalnie później niż Daria i wymierza w Darię. W tym momencie słychać dwa strzały z awp obojga i niestety pada Daria. Daria miała dobrze wymierzone, powinna zabić Matiego. Jednak jej obraz był opóźniony i mimo,że wydawało jej się że widzi Matiego pierwsza, to Mati miał w tym momencie właściwy obraz i wyprzedził Darię o bezcenne w takiej sytuacji setne sekundy (ms)




III. Wstawiam mój config, testowany, zmieniany i gwałcony latami.

_cl_autowepswitch "0"
_snd_mixahead "0.1"
ati_npatch "1.0"
bgmvolume "1.000000"
bottomcolor "6"
brightness "2"
cl_allowdownload "1"
cl_allowupload "1"
cl_backspeed "400"
cl_cmdbackup "2"
cl_cmdrate "100"
cl_corpsestay "600.000000"
cl_crosshair_color "50 250 50"
cl_crosshair_size "small"
cl_crosshair_translucent "0"
cl_dlmax "128"
cl_download_ingame "1"
cl_dynamiccrosshair "0"
cl_forwardspeed "400"
cl_himodels "0"
cl_idealpitchscale "0.8"
cl_lc "1"
cl_logocolor "#Valve_Ltblue"
cl_logofile "lambda"
cl_lw "1"
cl_min_ct "2"
cl_min_t "1"
cl_minmodels "0"
cl_mousegrab "1"
cl_radartype "0"
cl_righthand "1"
cl_shadows "1"
cl_sidespeed "400"
cl_timeout "300"
cl_updaterate "100"
cl_vsmoothing "0.05"
cl_weather "0"
con_color "255 180 50"
con_mono "0"
console "1"
crosshair "1.000000"
fastsprites "0"
fps_max "101"
gamma "3"
gl_dither "1"
gl_flipmatrix "0"
gl_fog "1"
gl_monolights "0"
gl_overbright "0"
gl_polyoffset "0.1"
gl_vsync "0"
gl_ansio 0
hisound "1"
hpk_maxsize "4"
hud_capturemouse "1"
hud_centerid "0"
hud_draw "1"
hud_fastswitch "1"
hud_saytext_internal "1"
hud_takesshots "0"
joystick "0"
lookspring "0.000000"
lookstrafe "0.000000"
m_customaccel "0"
m_customaccel_exponent "1"
m_customaccel_max "0"
m_customaccel_scale "0.04"
m_filter "0"
m_forward "1"
m_mousethread_sleep "10"
m_pitch "0.022"
m_rawinput "0"
m_side "0.8"
m_yaw "0.022"
model "gordon"
MP3FadeTime "2.0"
MP3Volume "0.800000"
mp_decals "300.000000"
name "Mati^^"
net_graph "3"
net_graphpos "1"
net_scale "5"
r_detailtextures "0"
lightgamma "0"
texgamma "0"
sensitivity "6.1000000"
skin ""
spec_autodirector_internal "1"
spec_drawcone_internal "1"
spec_drawnames_internal "1"
spec_drawstatus_internal "1"
spec_mode_internal "2"
spec_pip "0"
suitvolume "0.250000"
sv_aim "0"
sv_voiceenable "1"
team ""
topcolor "30"
viewsize "110"
voice_enable "1"
voice_forcemicrecord "1"
voice_modenable "1"
voice_scale "5"
volume "0.800000"
setinfo "_vgui_menus" "1"
setinfo "_ah" "0"
+mlook
+jlook
exec userconfig.cfg


I to by było na tyle:)
Dzięki z auwagę


ps. podane informacje wynikają z mojego doświadczenia którymi na prośbę wielu postanowiłem się podzielić. Jeśli coś jest nieaktualne lub błędne napisz. Mi pomogły rewelacyjnie te ustawienia i myślę, że Tobie także pomogą!

Zastrzegam sobie prawo do udostępniania configu -> co jest na CSW, zostaje na CSW
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych