Skocz do zawartości

CSWarszawa.PL - Serwery CS , CSSerwery , CS , 1,6 , CS GO uses cookies. Read the Privacy Policy for more info. To remove this message, please click the button to the right:    I accept the use of cookies
I accept the use of cookies
Zdjęcie

League of Legends


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1
TONY-t-

TONY-t-

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 1750 postów

Dołączona grafika


League of Legends – sieciowa gra będąca grą gatunku MOBA, czyli Multiplayer Online Battle Arena[1]. Powstała na bazie Defense of the Ancients (DotA) - mapy do Warcraft III: The Frozen Throne. Została opracowana i wydana przez Riot Games dla Microsoft Windows. Po raz pierwszy ogłoszona 7 października 2008 i wydana 27 października 2009.

Steve "Guinsoo" Feak, poprzedni projektant popularnych map do Warcraft III: The Frozen Throne - DotA Allstars, i Steve "Pendragon" Mescon, administrator oficjalnego wsparcia, są zaangażowani wraz z Riot Games w rozwój League Of Legends. Używając oryginalnej DoTy, stworzonej przez Eul (oryginalna mapa Defence of The Ancients dla Warcraft III: Reign of Chaos i Warcraft III: The Frozen Throne) jako bazy, Guinsoo stworzył DotA Allstars poprzez dodanie własnych pomysłów, recepty, wielu przedmiotów, zwiększenie liczby bohaterów i zmiany w stylu gry.


Ogólnie

W grze występują dwa tryby gry:

Tryb klasyczny – gracze zostają podzieleni na dwie drużyny, każda po trzech lub pięciu graczy (zależnie od wybranej mapy). Drużyny rozpoczynają rozgrywkę w przeciwnym rogach mapy, w pobliżu tzw. „Nexusa”. Aby wygrać mecz, drużyna musi zniszczyć Nexus przeciwnika. W tym celu należy zniszczyć szereg wież, zwanych "turretami". Są one umieszczone wzdłuż ścieżek do baz, zwanych "lane'ami". Po drodze gracze zdobywają poziomy, zabijając tzw. "minions" lub "creeps" (małe NPC, które falami wychodzą z Nexusa i atakują przeciwną drużynę) oraz wrogich bohaterów, a także kupują wyposażenie, pozwalające ulepszyć cechy bohatera. W League of Legends gracze zaczynają z 1 poziomem z możliwością zdobycia maksymalnie poziomu 18. Rozwijają 4 różne umiejętności: 3 z nich to umiejętności zwykłe, które mają niski czas odnowy i jedna zwana "ultimate" lub "ulti", która jest potężniejsza od innych, ale zazwyczaj ma ona długi czas odnowy (niektórzy bohaterowie, np. Kog'Maw, Corki lub Anivia mają bardzo krótkie odnowienie umiejętności specjalnej).

Tryb dominacji – podobnie jak w trybie klasycznym gracze podzieleni są na dwie pięcioosobowe drużyny. Celem gry jest zniszczenie wrogiego Nexusa, który posiada 500 pkt. zdrowia. Nie można go jednak uszkodzić bezpośrednio atakując bohaterem. Na mapie twórcy umieścili pięć miejsc (wiatrak, wiertło, cmentarzysko, kamieniołom i rafineria), które gracze mogą przejąć. Jeżeli w posiadaniu drużyny znajduje się ponad połowa miejsc liczba punktów zdrowia wrogiego Nexusa spada. Prędkość z jaką Nexus traci punkty jest zależna od liczby kontrolowanych miejsc - im więcej, tym szybciej Nexus traci zdrowie. Dodatkowo twórcy gry wprowadzili specjalne zadania, które pojawiają się wraz z rozwojem gry. Zadaniem może być np. przejęcie cmentarzyska czy kamieniołomu. Wykonanie zadania skutkuje natychmiastową utratą części punktów zdrowia wrogiego Nexusa. Przejęcie miejsca odbywa się poprzez podejście do niego bohaterem (lub minionami) i utrzymanie pozycji przez kilka lub kilkanaście sekund (im więcej bohaterów i minionów przejmuje miejsce tym szybciej się to odbywa). W czasie przejmowania miejsca bohater nie może walczyć. Punkty mogą przechodzić z rąk do rąk nieograniczoną ilość razy[2].

Tryb ARAM (All Random All Mid) - podobnie jak w trybie dominacji i klasycznym gracze są podzieleni na dwie pięcioosobowe drużyny. Celem gry jest zniszczenie wrogiego Nexusa. Za to w tym trybie nie można się cofać do bazy by odnowić sobie życie i kupić przedmioty. Kupić jakiś przedmiot można dopiero gdy się zginie. Dodatkowo w tym trybie wszystkie picki (postacie) wybierają się same po dojściu do lobby gry.

Skróty używane w grze

Afker (AFK = Away From Keyboard) – określenie, którego używa się w odniesieniu do osoby nie biorącej udziału w rozgrywce, a pozostającej w niej w celu uzyskania punktów za ukończenie meczu, można reportować takie osoby.
Care - przypomnienie, aby sojusznik uważał.
Back - sygnał dla sojusznika, by się cofnął, albo informacja o tym, że my się wycofujemy.
Feeder - osoba, która często ginie, przez co przeciwnicy otrzymują złoto i doświadczenie, (z ang. feed - karmić).
Focus - polega na skoncentrowaniu ataków na jedną postać w celu szybkiego wykluczenia jej z walki.
Gank - atakowanie wroga w kilka osób, najczęściej z zaskoczenia.
Harass - atakowanie wroga umiejętnościami nie czyniącymi większych szkód, jednak przeszkadzającymi mu w grze i zmuszające do częstego powracania do bazy. Często harass jest przygotowaniem pod focus.
Miss/SS/MIA (Missing In Action) - informacja dla sojuszników, że brakuje przeciwnika z jego ścieżki.
RE (z j.ang. Return-powrót) - Informacja dla sojuszników, że przeciwnik który opuścił ścieżkę powrócił (trzeba to napisać po wpisaniu miss/ss/mia gdyż może się wydarzyć taka sytuacja że sojusznik nie zauważy na minimapie powrotu przeciwnika i może być w ciągłej dotowości do ewentualnej zasadzki)
Push - atakowanie konkretnej linii, często chodzi o szybkie "pchnięcie" w celu zniszczenia wieży.
Pull Blue - prośba zwykle od gracza grającego w dżungli, żeby inny gracz zaatakował stwora z niebieską aurą w celu uniknięcia kilku pierwszych ciosów.
Leaver - osoba wychodząca z gry podczas trwającej rozgrywki (wychodząc znacznie zmniejsza szanse na wygraną).
Backdoor - polega na skrytym niszczeniu bazy wroga, (np. gdy pięciu graczy niszczy bazę niebieskich, a w tym czasie to samo robi jedna osoba z drużyny fioletowych lub gdy cztery osoby z danej drużyny "pushują" jedną ścieżkę, a piąta to samo robi z inną).
Zoneing - pozorowanie ataku na przeciwnika we wczesnej fazie gry, mające na celu odsunąć go od minionów i uniemożliwienie mu tym samym zdobywanie doświadczenia i złota.
Roaming - charakterystyczne dla gier rankingowych gankowanie linii przez bohaterów z innych "lane'ów", po zniszczeniu wieży na swoich odcinkach, na przykład solo top, po zniszczeniu wieży wroga może zgankować linię dolną - bot'a.
Jungler - bohater porzucający działanie na linii, zajmując się zdobywaniem złota i doświadczenia poprzez zabijanie neutralnych potworów w lasach pomiędzy głównymi ścieżkami. Zdobywa w ten sposób doświadczenie i złoto oraz bonusy (buffy). Korzyści z takiego działania czerpie cała drużyna, ze względu na efekt zaskoczenia w czasie nagłych ataków "junglera". Ponadto, zamiast pięciu graczy na trzech liniach jest ich czterech. Dzięki temu na dwóch liniach bohaterowie mają wyższy poziom, lecz bardzo często jeden z nich nie jest w stanie zdobywać złota, ponieważ napiera na niego dwóch przeciwników.
Buff - rodzaj dopalacza, ulepszenia działającego przez krótki czas na bohaterze zdobywane po pokonaniu neutralnego potwora. Jest ich kilka rodzajów: zwiększa prędkość poruszania się, większa prędkość ataku, zmniejszony czas oczekiwania na umiejętności (Cooldown), spowalnianie wrogów swoimi atakami, zwiększone zadawane obrażenia. Ponadto zabicie najsilniejszego potwora na mapie Summoner's Rift - Barona Nashora zwiększa współczynnik ataku i umiejętności oraz odnawianie życia i many dla całej drużyny. Te dodatkowe efekty trwają przez ograniczony czas lub do momentu śmierci bohatera, który je posiadał. Jeżeli został on zabity przez bohatera z drużyny przeciwnej, to zabójca przejmuje efekty (nie dotyczy to m.in. buffa uzyskiwanego po zabiciu Nashora).
Kill Steal (KS) - Kradzież zabójstwa przez członka drużyny sojuszniczej, traktowane jest to bardzo negatywnie.
U - Oznacza you [ z j.angielskiego ty lub wy ]
Dodatkowo w grze wykorzystywane są skróty lub przezwiska na imiona niektórych bohaterów (np. Voli-Volibear, WW-Warwick, Cow(z ang "Krowa")-Alistar

Rozpoczynanie rozgrywki

League of Legends jest grą opartą na krótkich sesjach. Dopasowywanie graczy następuje w oparciu o średni ranking szachowy każdego gracza. Rozgrywka może być na razie prowadzona w trzech różnych trybach: normalnej, niestandardowej oraz rankingowej.

Custom game (gra niestandardowa) - gracze tworzą swoje własne sesje lub dołączają do już istniejących. W tym trybie możliwa jest gra zarówno z botami(komputerem) jak i z żywymi przeciwnikami, a ilość otrzymywanych po zakończonej grze PZ/XP jest mniejsza o 25%. Jest to także jedyna możliwość rozpoczęcia rozgrywki w niezbalansowanych składach (np. 3 na 1) i w takiej sytuacji obie strony nie otrzymują za taką rozgrywkę PZ ani XP. W ten sposób można również organizować walki pomiędzy przyjaciółmi (np. gdy dwaj znajomi chcą zagrać 1 na 1 albo gdy zbierają się dwie drużyny 5 na 5 etc.).
Co-op vs. AI (razem przeciw sztucznej inteligencji) - system dobiera graczy o podobnym poziomie, a przeciwnikami są boty. Do wyboru są aktualnie dwa poziomy - Beginner (początkujący), oraz Intermediate (zaawansowany). Ilość otrzymywanych po zakończonej grze PZ/XP jest mniejsza o 25%.
Normal game (gra normalna) - system automatycznie dobiera graczy o zbliżonym poziomie. Istnieje jednak możliwość dołączenia do takiej gry jako zespół stworzony wcześniej w menu (1-5 graczy), co system także bierze pod uwagę przy dobieraniu przeciwników.
Ranked game (gra rankingowa) - system automatycznie dobiera graczy mających 30 poziom (maksymalny). Wybieranie "championów" następuje w systemie Draft Mode (tryb draftowy) (co znaczy, że każda z drużyn ma możliwość zablokowania 3 "championów" na czas rozgrywki). Statystyki z gier rankingowych są dokładnie zapisywane na koncie. W przypadku gier rankingowych uformowany wcześniej zespół musi liczyć 1, 2 lub 5 osób w przypadku Summoner's Rift oraz 3 osoby w przypadku Twisted Treeline (nie ma możliwości rozgrywania gier rankingowych w trybie Dominion).

ARAM (wszyscy na 1 linii) - gracze tworzą własne, niestandardowe gry, aby wybrać mapę i sposób wybierania postaci. Innym sposobem nie można się dostać do trybu.

Fields of Justices

Mapy w League of Legends zwane są Fields of Justices, czyli Polami Sprawiedliwości. Obecnie istnieją cztery mapy:

Summoner's Rift ; mapa oparta na DoT;cie. Ma 3 linie i jest przystosowana dla 10 graczy.
Twisted Treeline ; mniejsza mapa, posiada tylko 2 linie. Grać na niej może 6 osób.
The Crystal Scar ; mapa typu "hold and capture" (tzw. dominion). Główna część mapy jest zrobiona w kształcie koła, przez co linią jest właśnie koło. Gracze mogą na niej tworzyć 5 osobowe drużyny.
The Proving Grounds –; najmniejsza mapa w grze. Ma tylko jedną, krótką linię. Kiedyś służyła wyłącznie jako mapa w samouczku, ale przerobiono ją tak, by maksymalnie 10 graczy mogło wziąć udział w rozgrywce.

Bohaterowie

Każdy gracz kontroluje jednego czempiona (bohatera). W grze dostępnych jest 105 bohaterów[3]. Każdy z nich posiada unikalne cechy. Bohaterów można podzielić ze względu na styl gry:

tank (wytrzymała postać mająca na celu przyjęcie na siebie obrażeń),
carry (postać na początku słabsza, którą "nosi" reszta drużyny, w późniejszych fazach gry mocniejsza, tak że ona "nosi" innych),
mage/caster (postać rzucająca zaklęcia),
support (postać wspomagająca);
fighter (postać specjalizująca się w walczeniu z innymi przeciwnikami, najczęściej umiarkowana przez większość gry);

Ze względu na sposób zadawania obrażeń:

AD (Attack Damage, zadaje największe obrażenia podstawowymi atakami)
AP (Ability Power, zadaje obrażenia umiejętnościami).

Lub ze względu na odległość ataku:

ranged (postać walcząca na dystans)
melee (postać walcząca w zwarciu)

Na początku sesji każdy gracz ma możliwość wyboru bohatera. Może wybrać spośród wykupionych przez siebie bohaterów lub z 10 tymczasowo odblokowanych, co każdy tydzień są to inni bohaterowie - postacie w danej rotacji są zawsze zbalansowane, tak aby wszyscy gracze znaleźli pasującego do swojego stylu gry. Gracze zdobywają złoto zabijając miniony, bohaterów oraz turrety . Niektóre umiejętności i przedmioty generują dodatkowe złoto. Zdobyte złoto może zostać wykorzystane do kupienia przedmiotów w sklepie znajdującym się przy Nexusie. Większość przedmiotów można łączyć w potężniejsze za pomocą składania tych słabszych.
  • 0
Dołączona grafika

"Lustro pokazuje prawdę; nie myli się, gdyż nie myśli. myślenie w swojej istocie jest myleniem się."

Masz problem / pytanie? Napisz na Dołączona grafika lub Dołączona grafika 4311236 a chętnię POMOGĘ!



Dołączona grafika

#2
PiPapaParaPo

PiPapaParaPo

    Advanced Member

  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 470 postów
TONY[t], League of Legends bardzo dobra gra = ) Gram w nią i szczerze każdemu polecam = )



Pozdrawiam = )
  • 0
masakra-nie ? ;>

#3
BitaSmietana

BitaSmietana

    Newbie

  • Użytkownik
  • Pip
  • 7 postów
:)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych